DIR Otomasyon Sistemi Destek Yönetim Aktarılıyor
Dahilde İşleme Rejimi (DİR) belgelerine yönelik başvurular ve işlemlerin takibi 19 Eylül 2022 tarihinden itibaren sadece Destek Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden alınacaktır.
DYS’ye geçişle birlikte mevcut DİR Otomasyon Sistemi’nde yer alan tüm kullanıcı yetkileri iptal edilecek, DYS üzerindeki yetkilendirmeler esas alınacaktır.
Şirketinizin mağduriyet yaşamaması için İhracatçı Birliklerine başvurarak DYS kayıt işlemlerini tamamlaması, kayıtlı olanların ise mevcut kullanıcılarının yetki sürelerini kontrol etmesi önem arz etmektedir. Geçiş süreci aşağıdaki şekilde tamamlanacaktır.
– 15 Eylül Perşembe saat 23:59 itibariyle DİR Otomasyon Sistemi şirketlerin yeni belge, revize ve kapatma başvurularına kapatılacak, sadece beyanname tescil, kapatma ve iptal işlemleri ile Bakanlık başvuru inceleme işlemleri devam edecektir.
– 16 Eylül Cuma saat 23:59 itibariyle DİR Otomasyon Sistemi Bakanlık inceleme işlemlerine kapatılacaktır.
– 17 Eylül Cumartesi saat 19:00 – 18 Eylül Pazar saat 19:00 arasında 24 saat süre ile DİR kapsamı beyannamelere yönelik tescil, kapatma ve iptal işlemleri kapatılacaktır.
– 18 Eylül Pazar saat 19:00’da beyanname tescil, kapatma ve iptal işlemleri yeniden devreye alınacaktır.
– 19 Eylül Pazartesi 00:00’dan itibaren, yeni belge başvuruları ile eski sistem üzerinde düzenlenmiş belgelere ait revize ve kapatma taleplerine yönelik işlemler sadece DYS üzerinden yürütülecektir.
DYS üzerinden yapılan başvuruların sistemde yararlanıcılara ait iş akışları üzerinden takip edilmesi esas olup, takip sorumluluğu yararlanıcıya aittir. Başvurulara yönelik olarak DYS üzerinden gönderilen yardımcı e-posta ve ana sayfa bildirimlerinin teknik sorunlar veya işlem yoğunluğu nedeniyle geç yapılması veya yapılamaması halinde Bakanlık veya İncelemeci Birimler sorumlu tutulamaz. İhracata yönelik devlet destekleri başvurularının online olarak alınması ve sonuçlandırılmasını sağlayan ve 6 ana / 100 alt modülden oluşan Destek Yönetim Sistemi (DYS) devreye alınmış, yararlanıcıların (şirketler, iş birliği kuruluşları) sisteme kayıt işlemleri başlatılmıştır.
Sisteme kaydı yapılan kullanıcılar yararlanıcılar adına, e-imza ile sisteme giriş yaparak başvurularını online olarak gönderebilecek ve başvuru süreçlerini takip edebilecektir.
Firmalarımızın bir defaya mahsus olmak üzere sisteme tanımlanma başvurularını “Sistem Kullanım Taahhütnamesi (EK A)” ve “Yararlanıcı Bilgi Formu (EK B1) “ile birlikte şahsen veya KEP üzerinden İhracatçı Birliklerine yapması gerekmektedir. İhracatçılar birliklerine ait kep adresleri
Yetkilendirme Yapılabilmesi için Gerekli Evraklar:
1. Ek A DYS Sistem Kullanım Taahhütnamesi: Ektedir, Taahhütname, sistem kullanımına ilişkin hususları içeren sadece 1 defaya mahsus olmak üzere sunulan belgedir. Taahhütnamenin imza sirkülerinde müşterek imza yetkisi olan tüm kişiler tarafından imzalanması gerekmektedir. Eğer tek imza yetkilisi varsa ilgili kişinin kaşe imza yapması yeterlidir.
2. Ek B DYS Yararlanıcı Bilgi Formu: Firmalarımızın tüm bilgileri eksiksiz olarak doldurması gerekmektedir. Eksik bulunan başvurular işleme alınmayacaktır.
Firmalarımızın faaliyet gösterdiği sektörleri NACE Kodunu ve adını belirterek ibraz etmesi gerekmektedir. İmza sirkülerinde müşterek imza yetkisi olan tüm kişiler tarafından imzalanması gerekmektedir.
Yararlanıcı Bilgi Formuna Eklenecek Belgeler:
- İmza Sirküleri
- Kapasite Raporu
- Son Ortaklık Yapısını Gösteren Ticaret Sicil Gazetesi (Anonim şirketleri için Ticaret Sicil Gazetesinde ortaklık yapısı bilgisinin yer almadığı durumlarda, ortaklık yapısını gösterir Noter Onaylı Karar Defteri, Hâzirun Cetveli veya Ticaret Sicil Müdürlüğü’nden alınacak Ortaklık Durum Belgesi ibraz edilebilir.)
Önemli Not: KEP ile yapılacak müracaatlarda her evrakın ayrı ayrı taranarak yüklenmesi gerekmektedir.
3. EK C Kullanıcı Yetkilendirme Formu: Bu Belgenin noterde düzenlenmesi gerekmektedir. Bilgilerimiz dolu olarak form size gönderilmiştir. Yetkilendirilecek kullanıcıya ait T.C. Kimlik Fotokopisi Ekte yer almaktadır. Formun üst kısmında yer alan Yararlanıcı Bilgileri Bölümü doldurularak noterden onaylatılacaktır.
Önemli Not: Evraklarınız hazır olduğunda kontrol edebilmemiz için tüm evrakların lore@lore.com.tr adresine gönderilerek tarafımıza kontrol ettirilmesi işlemlerinizin aksamaması için önem arz etmektedir.
Önemli Not: Yararlanıcıların ihracat işlemlerinin gerçekleştirdiği üyesi olduğu İhracatçı Birliğine başvurmaları gerekmektedir.
Yukarıda yer alan evraklar hazırlandıktan sonra Yararlanıcıların ihracat işlemlerinin gerçekleştirdiği üyesi olduğu İhracatçı Birliğine başvurmaları gerekmektedir. Birliklere ait KEP Bilgileri e-postamız ekinde yer almaktadır.
DYS Başvuru Süreci aşağıdaki gibidir.